پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261503
ارجاع طرح شفافيت قوا به مجمع تشخيص در صورت رد شوراي نگهبان/ تصميم با نمايندگان مجلس است
تاریخ انتشار : 1401/05/30 09:06:32
نمایش : 852
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورتي که شوراي نگهبان اين بار هم به طرح شفافيت قوا ايراد بگيرد مي توانيم آن را براي تصويب به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال کنيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «علي حدادي»، سخنگوي کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به آخرين وضعيت طرح شفافيت قواي سه گانه گفت: به منظور تامين نظر شوراي نگهبان طرح شفافيت قوا در کميسيون مورد بررسي قرار گرفت و ايرادات آن برطرف شد و بعد از ارجاع به صحن علني، از سوي نمايندگان مورد تاييد قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه طرح در حال حاضر به شوراي نگهبان ارسال شده و مجلس منتظر اعلام نظر شوراي محترم نگهبان است تصريح کرد: چنانچه شوراي نگهبان طرح را تاييد کند، مراحل قانوني ابلاغ آن به دولت انجام خواهد شد و در صورتي که شوراي نگهبان بار ديگر از طرح ايراد بگيرد مجلس بايد نسبت به تعيين تکليف طرح اقدام کند.

نمايندگان درباره ارجاع طرح شفافيت به مجمع تشخيص تصميم مي گيرند

حدادي ادامه داد: اين بستگي به نظر همکاران ما در مجلس شوراي اسلامي دارد که نسبت به تاييد طرح اصرار کنند يا نه، در صورت اصرار نمايندگان طرح براي بررسي و تصويب به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال خواهد شد و در غير اين صورت باز هم بايد موارد مورد ايراد شوراي نگهبان بررسي و در جهت رفع ايرادات در مجلس اقدام شود.

براساس اين گزارش طرح شفافيت قواي سه گانه در حالي در مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار گرفت که نمايندگان پيش از اين با طرح شفافيت آرا نمايندگان مخالفت کرده بودند و علت عدم مخالفت با طرح را نبود پشتوانه کارشناسي و تصويب عجولانه طرح عنوان کرده بودند، از همين رو قانون شفافيت قواي سه گانه در مجلس تهيه و مورد بررسي قرار گرفت.

اين در حالي بود که شوراي نگهبان در جريان بررسي طرح مصوب مجلس، نسبت به مشمولان طرح ابهاماتي را وارد کرده و براي رفع ايراد آن را به مجلس برگردانده بود و نمايندگان ملت براي بار دوم پس از رفع ايرادات طرح، آن را براي تاييد به شوراي نگهبان ارسال کردند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html